پراد تست ذرات مغناطیسی


admin می 3, 2015 دقیقه مطالعه
پراد تست ذرات مغناطیسی

پراد تست ذرات مغناطیسی

 

توضيح فارسي : دستگاه پراد تست ذرات مغناطیسی
ساخت ایران
مشخصات فنی:
• مناسب جهت یافتن عیوب سطحی با امپر درخواستی
• دارای خروجی AC,DC
• دارای سیستم کنترل میکروپروسسوری

تجهيزات توليد ميدان مغناطيسي

کویل الکتریکی : يكي از تجهيزات توليد ميدان مغناطيسي طولی، کویل الکتریکی هست. زمانی که کویل به صورت ایستگاهی بوده و قطعات از داخل آن عبور کنند به آن “Coil Shot” گفته می‌شود.

یوک (Yoke): به منظور تولید مغناطیس طولی می‌توان از یوک (Yoke) نيز استفاده نمود. یوک یک آهنربای الکتریکی است که از یک هسته مغناطیسی و یک سیم‌پیچ که دور آن پیچیده شده، تشکیل شده است. زمانی که جریان از سیم‌پیچ عبور می‌کند، یک میدان مغناطیسی خطی بین پایه‌های یوک ایجاد می‌نماید.

هدشات( Head Shot) و پراد (Prod): براي تولید میدان حلقوي، می‌توان با عبور دادن جریان الکتریکی از قطعه، میدان‌های مغناطیسی دورانی عمود بر محور طولی قطعه ایجاد نمود.

تجهیزات مورد استفاده در این آزمايش با توجه به ابعاد و قابلیت حمل و نقل  متفاوت می‌باشند. مثلاً یوک بسیار سبک و قابل‌حمل بوده و جهت بازرسی قطعات بزرگ نظیر ساختمان‌ها و پل‌ها، مخازن و لوله‌ها، مفید است. تجهیزاتی مانند پراد وکویل به دلیل داشتن منبع قدرت از قابلیت حمل کمتری برخوردار هستند. تجهیزات بازرسی ایستگاهی مانند  “Coil shot”و “Head Shot” معمولاً جهت بازرسی قطعات کوچک با تعداد زیاد ، مناسب می‌باشند.

9 کالا

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه